1.מחקר ה- GISSI prevenzione בו הוכללו 11,323 מטופלים לאחר התקף לב (,(MI אשר עברו מעקב במשך 3.5 שנים, הראה כי מתן של 850 מ"ג DHA+EPA (1 גר' שמן דגים) מוביל לירידה משמעותית של 47% בסיכון לתמותה ממחלה קרדיווסקולארית לעומת החולים אשר לא נטלו חומצות אומגה 3. מחקר זה הראה כי הפחתה משמעותית של הסיכון לתמותה (28%) נראתה כבר במהלך השנה הראשונה בקרב המטופלים אשר טופלו ב- EPA ו- DHA2,3.
2.מחקר ה- ,DART אשר פורסם ב-Lancet, בדק 2,033 אנשים לאחר התקף לב ((MI, שהקפידו על אכילת דגים ומזונות עשירים בחומצות אומגה 3 לפחות 3 פעמים בשבוע במשך שנתיים ונהנו מירידה של 29% בסיכון יחסי לתמותה ממחלה קרדיווסקולארית לעומת אלו שלא שמרו על דיאטה זו1.
3.מחקר ה- JELIS (Lancet 2007) אשר כלל 18,645 פציינטים בעלי היפרכולסטרולמיה, הראה כי מתן EPA בנוסף לתרופות המורידות את רמת הליפידים (סטטינים) הקטין ב19% את הסיכון ללקות במחלה קרדיווסקולארית4.
מחקרים קליניים:
1. Burr ML et al Lancet 1989; 2:757-761.
2. Marchioli R et al. Circulation 2002; 105:1897-1903.
3. Gissi Prevenzione Investigators Lancet 1999; 354:477-455.
4. Yokoyama M et al Lancet 2007; 369:1090-1098 |